ОРГАНИЗАЦИЈА АГЕНЦИЈЕ
ОСНОВНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ
Агенција је основана од стране Владе Републике Србије 7. септембра 2018. године доношењем Одлуке о оснивању Агенције за квалификације („Службени гласник РС“ бр. 68/2018). Одлука је донета на основу члана 14. став 1. Закона о националном оквиру квалификација Републике Србије („Службени гласник РС”, број 27/18), члана 9. Закона о јавним агенцијама („Службени гласник РС”, бр. 18/05, 81/05 – исправка и 47/18) и члана 43. став 1. Закона о Влади („Службени гласник РС”, бр. 55/05, 71/05 – исправка, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – УС, 72/12, 7/14 – УС, 44/14 и 30/18 – др. закон). Поменута одлука је ступила на снагу осмог дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”, односно 15. септембра 2018. године. Агенција се налази у улици Мајке Јевросиме 51, Београд.
НАДЛЕЖНОСТИ АГЕНЦИЈЕ
Агенција за квалификације:
1) разматра иницијативе за увођење нових квалификација и осавремењивање постојећих;
1а) предлаже измене и допуне стандарда квалификације ради усклађивања са новинама утврђеним прописима у области образовања и у области рада и запошљавања;
2) пружа стручну и административно-техничку подршку раду секторских већа;
3) припрема предлог стандарда квалификације;
4) води Регистар и стара се о упису података у одговарајуће подрегистре;
5) разврстава и шифрира квалификације према КЛАСНОКС систему;
6) врши признавање страних школских исправа;
7) врши поступак признавања стране високошколске исправе ради запошљавања (у даљем тексту: професионално признавање), у складу са овим законом и законом који уређује високо образовање;
8) врши прво вредновање страног студијског програма у поступку из тачке 7) овог става, у складу са овим и законом који уређује високо образовање;
8а) врши вредновање јавних исправа стечених у осталим верским образовним установама, у складу са овим и законом којим се уређују цркве и верске заједнице;
9) даје одобрење другим организацијама за стицање статуса ЈПОА;
10) утврђује висину таксе за јавне услуге из тач. 6), 7) и 9) овог става;
11) води евиденцију о професионалном признавању у складу са овим и законом који уређује високо образовање;
12) врши спољашњу проверу квалитета ЈПОА, најмање једном у току петогодишњег трајања одобрења;
13) на захтев министарства надлежног за образовање, даје извештај о испуњености услова у погледу плана и програма активности образовања одраслих, извођења програма и кадра, простора, опреме и наставних средстава;
14) прати активности каријерног вођења и саветовања и имплементацију стандарда услуга каријерног вођења и саветовања;
15) пружа стручну подршку Канцеларији у процесу повезивања НОКС-а са ЕОК-ом и ЕПВО-ом;
16) припрема развојне пројекте, анализе и истраживања од значаја за развој квалификација и предлаже мере унапређивања осигурања квалитета у целокупном систему;
16а) пружа информације лицима којима је извршено професионално признавање стране високошколске исправе о могућностима за приступ професијама које су уређене посебним прописима;
17) обавља и друге послове у складу са законом.
Послове из става 1. тач. 4), 6), 7), 9), 10) и 11) овог члана Агенција обавља као поверене послове.