Секторско веће за сектор образовања и васпитања је партнерски формирано стручно и саветодавно тело чија је основна функција дефинисање потреба за квалификацијама на тржишту рада у Републици Србији.
Сектор покрива области образовања и васпитања. Науке о образовању проучавају теорије и процесе учења, методе и технике преношења знања, односно квалификације које се односе на курикулум, дидактику, образовну евалуацију, истраживање, образовање васпитача у предшколским установама, образовање наставника разредне наставе (учитеља) укључујући и подучавање деце са посебним потребама, подучавање одраслих основама читања и писања, образовање наставника предметне наставе у основном и средњем образовању и васпитању, као и наставника у високом образовању.
Чланови Секторског већа, именовани одлуком Владе РС број 02-02-12713/2018 од 27. децембра 2018. године (“Службени гласник РС”, бр. 104 од 28. децембра 2018, 57 од 9. августа 2019, 14 од 21. фебруара 2020, 38 од 16. априла 2021.године, 9 од 21. јануара 2022, 71 од 25. августа 2023., 3 од 12 јануара 2024. године):
УЛОГА СЕКТОРСКОГ ВЕЋА
Улога Секторског већа за сектор образовања и васпитања остварује се кроз следеће надлежности:
анализира постојеће и утврђују потребне квалификације у овом сектору;
идентификује квалификације које треба осавременити;
идентификује квалификације које више не одговарају потребама сектора;
доноси одлуку о изради предлога стандарда квалификација у оквиру сектора;
даје мишљење о очекиваним исходима знања и вештина унутар сектора;
промовише дијалог и непосредну сарадњу између света рада и образовања;
промовише могућности за образовање, обуку и запошљавање унутар сектора;
идентификује могућности за обучавање одраслих унутар сектора;
разматра импликације Националног оквира квалификација на квалификације унутар сектора;
анализира везу квалификација са релевантним занимањима у сектору;
разматра потреба за осавремењивањем стандарда квалификације након пет година њихове примене;
обавља друге послове у складу са законом о Националном оквиру квалификација.